نحوه پرداخت حق الوکاله وکیل

نحوه پرداخت حق الوکاله وکیل

هزینه وکالت (حق الوکاله) به‌عنوان هزینه‌ای برای خدمات حقوقی وکیل پرداخت می‌شود. این هزینه معمولاً بر اساس مبلغ مورد نظر و نوع پرونده تعیین می‌شود و به‌صورت قراردادی با وکیل در مراحل اولیه هماهنگ می‌شود. مقررات مربوط به حق الوکالت و نحوه پرداخت آن در دو نوع پرونده مدنی و کیفری متفاوت است. در پرونده مدنی، حق الوکالت بر اساس قراردادی بین وکیل و موکل تعیین می‌شود. در این قرارداد، مبلغ دقیق حق الوکالت، نوع خدمات حقوقی ارائه شده توسط وکیل، شرایط پرداخت و سایر موارد مرتبط با حقوق و وظایف طرفین مشخص می‌شود. همچنین، در صورت تعدیل قرارداد در مراحل بعدی پرونده، مبلغ حق الوکالت نیز باید با توافق طرفین تغییر کند.

خدمات دیگر ما: شماره وکیل پایه یک در شیراز

در پرونده کیفری، حق الوکالت بر اساس قوانین و مقررات قضایی تعیین می‌شود. در این نوع پرونده، معمولاً دادگاه تعیین می‌کند که چه مبلغی باید به وکیل پرداخت شود. همچنین، در برخی موارد وکیل می‌تواند درخواست افزایش حق الوکالت را به دادگاه مربوطه ارائه کند و دادگاه می‌تواند با توجه به شرایط مورد بررسی، مبلغ حق الوکالت را افزایش دهد. در هر دو نوع پرونده، پرداخت حق الوکالت به‌صورت نقدی و پس از انجام کار حقوقی وکیل انجام می‌شود و باید مستندات مربوط به پرداخت این هزینه صادر شود.

تعرفه حق الوکاله وکیل

تعرفه حق الوکاله وکلا در ایران بر اساس ماده 125 قانون آیین دادرسی مدنی، بر اساس سه معیار ارزش اموال مورد دعوی، مقدار دعوی و خدمات حقوقی درخواست شده تعیین می‌شود. به‌طورکلی، مبلغ حق الوکاله به‌صورت درصدی از ارزش اموال مورد دعوی یا مقدار دعوی و یا بر اساس توافقی که با وکیل انجام شده تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که وکلا مجاز به مذاکره با موکلان خود درباره حق الوکاله هستند و ممکن است در مورد مبلغ نهایی حق الوکاله توافق شود.

حق الوکاله قسطی

افراد می‌توانند حق الوکاله وکیل را به صورت قسطی پرداخت کنند. بعضی از وکلا پرداخت حق الوکاله قسطی را قبول کرده و پرونده را به دست می‌گیرند. در صورتی که این توافق در بین طرفین صورت گیرد که حق الوکاله قسطی پرداخت شود، بایستی حتما در قرارداد ذکر شود. معمولا در اینگونه موارد به منظور شروع کار وکیل، مبلغی را پرداخت میکنند و مابقی حق الوکاله را در هر مرحله با توجه به قراردادی که بین طرفین منعقد شده است، پرداخت می‌کنند.

همچنین اگر به دنبال شماره وکیل پایه یک در شیراز هستید میتوانید با وکیل هاشمی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهمن هاشمی وکیل